Kolagen pomáhá k pružné pleti i zdravým kloubům

Vypadat stále mladě, mít méně vrásek, pohybovat se bez bolesti kloubů, to vše patří mezi častá přání lidí středního věku. Řešení je snadné, zajistit svému tělu dostatek kolagenu.

Pro správné fungování buněk je kolagen naprosto nezbytný, stejně jako pro tkáně, svaly a orgány. Kolagen je základní stavební bílkovina, v našem těle nejrozšířenější, a vyskytuje se v chrupavkách, kůži, vazech, cévách, zubech a kostech. Je nenahraditelnou součástí pojivových tkání, stavebním prvkem pokožky a potřebný je také pro fungování pohybového ústrojí. Lidské tělo si však kolagen umí vyrobit jen do určitého věku. Kolem 20. roku věku se jeho produkce zpomaluje a mezi 40. – 50. rokem téměř ustává, což se projevuje na našem vzhledu i pohybu. Pleť je povadlá, objevují se vrásky, zhoršuje se kvalita vlasů a nehtů a klouby začínají pobolívat. To vše je následek nedostatku kolagenu, který ale můžeme do svého těla dodávat a nepříjemné problémy minimalizovat. Do svého jídelníčku tak můžeme zařadit vývary z kostí, ořechy, tučné ryby, ořechy, semínka a potravinové doplňky, které kolagen na vlasy a klouby obsahují. Tím zajistíme tělu přísun kolagenu, což zpomalí stárnutí organismu a pomůže vypadat a cítit se lépe.

Kromě kůže a kloubů má kolagen vliv i na další funkce a orgány v těle. Napomáhá zlepšení paměti, působí preventivně proti srdečním onemocněním, podporuje správnou funkci jater, zvyšuje efektivitu sportovních aktivit a také brání úbytku kostní hmoty. Jeho účinky znali už starověké civilizace, v Řecku ho používali jako doping pro sportovce před olympijskými hrami. Keltové podávali svým bojovníkům kolagen na klouby a pro lepší výkony před těžkou bitvou. V Egyptě byl ale určen je pro vyvolené, pro faraony a některé duchovní.

Nedostatek kolagenu provází nepříjemné problémy, jako je padání a zhoršení kvality vlasů nebo bolestivost při pohybu. Pravidelným užíváním kolagenu můžeme tyto příznaky mírnit a cítit se lépe.